זיכוי מעבירה של איסור אפליה של אישה בהריון

כאשר אישה נכנסת להריון, היא עוברת תהליכים שונים שמתרחשים הן בצורה פיזית בגוף שלה והן בצורה רגשית בתוך הנפש שלה. במקביל לניסיון לנהל את שגרת החיים שלה באופן רגיל ותקין, תקופת ההריון דורשת מאותה אישה גם להתמודד עם אין ספור סיטואציות חדשות, כמו ביקורות, מעקבים, בדיקות ועוד.

בשל העובדה שהיא צריכה לעמוד במגוון רחב של מצבים חדשים, ולנסות במקביל לשדר עסקים כרגיל, קיים חוק ברור שאמור להגן עליה בפני סיטואציות שונות במקום עבודתה.

כאשר המעסיק שלה עובר על חוק זה ולמעשה פוגע בזכויותיה, הוא עלול למצוא את עצמו עומד בפני הליך משפטי שאותו ילווה עורך דין דיני עבודה. אז האם האפשרות של זיכוי מעבירה של איסור אפליה של אישה בהריון באמת קיימת? זהו הנושא אותו נבחן מקרוב בשורות הבאות.

איסור אפליה של אשה בהריון – הכירו את החוק

חוקים רבים מגדירים את האופן שבו המעסיקים צריכים להתנהל עם העובדים במקום העבודה שלהם, חוקים שאותם הם חייבים לכבד ולמלא בצורה מוחלטת.

ברגע שמתקיימים פערים בין מה שכתוב בחוק לבין מה שקורה בפועל, העובדים זכאים לפתוח בתביעות כנגד המעסיקים. בכל הנוגע לאיסור אפליה של אשה בהריון, מדובר על חוק כולל שמקיף את כלל האפשרויות שנוגעות בפגיעת זכויותיה של האישה ההריונית במסגרת מקום עבודתה.

 

כיצד בא חוק איסור אפליה של אשה בהריון לידי ביטוי?

על מנת לכבד את חוק איסור אפליה של אישה בהריון, צריכים המעסיקים להקפיד על מגוון אלמנטים בזמן העסקת האישה ההרה, לקראת העסקתה, וגם לאחר לידתה.

בין היתר ניתן להבחין בזכויות רבות שבאות לידי ביטוי בחוק, כגון איסור קבלת אישה הרה למקום העבודה, איסור פגיעה בתנאיה של האישה ההריונית שעובדת במקום, איסור על פיטוריה, אלא בהיתר מיוחד מטעם הממונה על חוק עבודת נשים ועוד.

זיכוי מעבירה של איסור אפליה של אישה בהריון
זיכוי מעבירה של איסור אפליה של אישה בהריון

איסור אפליה של אשה בהריון – אם עברתם על החוק, התביעה כבר בדרך

בתור מעסיקים, אתם צריכים לדעת שכל פעולה לא נכונה במקום העבודה שלכם עלול להוביל אתכם אל עבר תהום עמוקה של תביעות. העובדים השונים לא מהססים להרים את הטלפון לעורך דין דיני עבודה שילווה אותם ויסייע להם בפתיחת התביעה כנגדכם, במיוחד כאשר מדובר על נושאים רגישים כמו איסור אפליה של אישה בהריון. נושא התביעות הוא נושא ידוע שאיתו מתמודדים אלפי מעסיקים מדי שנה, ויש כמה דברים שחשוב שתדעו לקראת ההתמודדות עם התביעה הספציפית שלכם.

 

זיכוי מעבירה של איסור אפליה של אשה בהריון – זה בהחלט אפשרי

כשאנחנו מדברים על תביעה אשר מוגשת תחת עילה של איסור אפליה של אישה בהריון, מדובר על תביעה ששני הצדדים יכולים וצריכים להוכיח בה את טענותיהם. האישה ההרה ועורך דין דיני עבודה המלווה אותה ינסו להוכיח כי אכן בוצע עבירה על החוק מצד המעסיק, בעוד שהמעסיק ינסה להוכיח את חפותו.

ברגע שמתלווה אל המעסיק עורך דין דיני עבודה מקצועי מספיק, הוא יכול להוביל לכך שיתבצע זיכוי מעבירה של איסור אפליה של אשה בהריון. אז איך עושים את זה בפועל?

 

עורך דין דיני עבודה וזיכוי מעבירה של איסור אפליה של אשה בהריון

עורך דין דיני עבודה הוא הגורם המקצועי ביותר שיכול ללוות את המעסיק על מנת להוכיח את חפותו בעניין. על מנת שיוכל להתבצע זיכוי מעבירה של איסור אפליה של אישה בהריון, צריך עורך דין דיני עבודה להכין כתב הגנה מפורט, הכולל כמה שיותר עדויות, הוכחות, ראיות ומסמכים שיוכלו להוכיח את התנהלותו התקינה.

למשל, בחלק מהמקרים אישה הרה תטען לפיטוריה בשל עצם היותה בהריון, אולם בפועל המעסיק יטען לכך שפיטוריה נבעו דווקא מסיבות של כשל בביצוע תפקידה. על מנת להוכיח זאת, יוכל עורך דין דיני עבודה להצטייד במסמכים כמו ההיתר שהזכרנו קודם לכן, שיוכיח שהפיטורים אכן נבעו מעצם ביצוע התפקיד של האישה ההריונית, ולא מעצם היותה בהריון.

איסור אפליה של אשה בהריון: מדוע לפנות דווקא לעורך דין דיני עבודה?

כאשר אשה בהיריון נוקטת בהליכים משפטיים כנגד המעסיק שלה, עליה להסתייע בכלל האמצעים שיאפשרו לה להוכיח את טענותיה. ממש כשם שהיא עושה זאת, כך גם המעסיקים צריכים לתכנן את דרכם בצורה שקולה ומושכלת אל עבר ההליך המשפטי המדובר.

עורך דין דיני עבודה הוא מי שמכיר את החוק על בוריו, ויודע להצביע על נקודות שאותן כדאי לחזק, על נקודות שיהיה קל יותר להוכיח, ועל נקודות שדווקא יהיה מורכב יותר להוכיח. מה שבטוח הוא שעורך דין דיני עבודה מביא איתו הרבה יותר ידע וניסיון מאשר המעסיק, ולכן כדאי להיעזר בו בכל שלב בדרך.

 

ההיכרות הפנימית עם מערכת המשפט היא יתרון גדול של עורך דין דיני עבודה

מעבר לידע הנרחב של עורך דין דיני עבודה, הוא גם מביא איתו היכרות קודמת עם הליכים משפטיים דומים. היות וכל עורך דין מתמחה בתחום ספציפי, ובו הוא נוהג לקחת תיקים מעת לעת, הוא מפתח לעצמו מסוגלות להכיר את כלל החוקים, את ההתנהלות, את הבקשות ואת הדרישות של מערכת המשפט.

ההיכרות הזו יכולה להיטיב עם המעסיק הנתבע, שכן הוא יוכל להיערך בצורה כמה שיותר מוקדמת ומקיפה להליך המשפטי, עם כלל הדברים שנדרש ממנו להציג ולהוכיח.

 

זיכוי מעבירה של איסור אפליה של אישה בהריון לא מתרחש ברגע אחד

אין ספק שהשאיפה המרכזית של מעסיק שנתבע על ידי אישה בהריון בשל הפרת זכויותיה היא להגיע לכדי זיכוי מעבירה של איסור אפליה של אישה בהריון. הדבר שחשוב לזכור ולדעת הוא שההליך המשפטי הזה עלול לקחת זמן, ולהתפרש לפעמים על פני תקופה של כמה חודשים, ולפעמים אף על פני תקופה ארוכה יותר של כמה שנים.

מהסיבה הזו בדיוק, יש להצטייד בסבלנות רבה לקראת ההליך, על מנת להצליח להגיע לתוצאות הרצויות בצורה כמה שיותר מקצועית ובטוחה.

 

עורך דין דיני עבודה – בלעדיו המשימה הופכת להיות הרבה יותר מורכבת

בסופו של דבר, במסגרת ההליך המשפטי יפגשו שני הצדדים – האשה ההריונית התובעת והמעסיק התובע – כשהם מלווים, כל אחד מהם, בעורך דין דיני עבודה.

בלי איש המקצוע הזה לא יוכלו הצדדים לייצג את עצמם בצורה ראויה ומכובדת, ובוודאי לא להשיג את התוצאות הרצויות מההליך המשפטי. משום שגורמי המקצוע יודעים בדיוק מה הם עושים, חשוב לבחור אותם בקפידה ולהיוועץ בהם בכל שלב ושלב בדרך.

 

בשורה התחתונה

אף שלעובדים שלכם יש זכויות, אין הדבר מצביע על כך שהזכויות שלכם בתור מעסיקים נשללות. אם נתבעתם בגין עבירה על איסור אפליה של אשה בהריון, דעו שיש דרכים יעילות להיחלץ מהמצב, בעזרת סיוע משפטי מקצועי של עורך דין דיני עבודה. בהצלחה!

 

כל התכנים המובאים להלן אינם משמשים בתור חלופה לייעוץ משפטי מקצועי מול עורך דין המתמחה בדיני עבודה, והם מתפרסמים לידיעה כללית בלבד. המידע בעמוד זה אינו על תקן מידע משפטי מחייב, ואין להישען עליו בשום אופן. במקרים בהם דרוש ליווי משפטי בנושא יחסי עבודה, יש לפנות באופן ישיר להתייעצות משפטית מול עורך דין מומחה לדיני עבודה.