פיצויי פיטורים בעקבות מעבר דירה של עובד

כאשר אנחנו בוחרים את מקום העבודה שלנו, אנחנו לוקחים בחשבון, בין היתר, שיקולים כמו מיקום מקום העבודה, תנאי השכר, אופי העבודה ועוד. שיקול המרחק בין מגורי העובד לבין מקום העבודה הוא שיקול מרכזי בבחירת מקום העבודה, והוא מהווה את אחד הדברים המשמעותיים שיוכלו להכריע אם ינסה להתקבל העובד למקום העבודה או לא. בחלק מהמקרים, עובד מתחיל לעבוד במקום עבודה מסוים, אך עם הזמן משתנה מיקום מגוריו, ובהתאם הוא צריך יהיה להתפטר ממקום עבודתו. בדיוק בנקודה הזו כדאי להכיר את הנושא של פיצויי פיטורים בעקבות מעבר דירה של עובד, על מנת להבין בדיוק מה מגיע לכם, ומה דווקא לא.

קרבה בין מקום המגורים לבין מקום העבודה: כי הנוחות נמצאת במקום הראשון

כן, בין אם אתם עובדים חרוצים שקמים בכל בוקר רעננים ומלאי מרץ, ובין אם אתם עובדים שקצת יותר קשה להם להתניע את היום – בשני המקרים אתם בוודאי מעדיפים שמקום העבודה שלכם יהיה קרוב לבית.

בסופו של דבר, ההגעה למקום העבודה שלנו דורש מאיתנו נסיעה, בין אם ברכב פרטי, בין אם בקורקינט או אופניים, ובין אם בתחבורה ציבורית, וככל שהנסיעה שלנו קצרה יותר – כך הנוחות שלנו הולכת ועולה. ברגע שהנוחות הזו נפגעת, לפעמים אין מנוס אלא לעשות את מעשה הפיטורים.

 

על אחריות המעסיק לתשלום פיצויי פיטורים בעקבות מעבר דירה של עובד

באופן כללי כשמדברים על פיצויי פיטורים מדברים על תשלומים שיועברו לעובד במקרים שבהם הוא פוטר, ולא במקרים שבהם הוא התפטר. אז זהו, שכל זאת נכון אך ורק לשיח כללי, אך כשיורדים יותר לעומק העניין הזה מגלים שלא מעט מקרים יגררו אחריהם תשלום פיצויי פיטורים לעובד, על אף שהוא זה שיזם את ההתפטרות.

 

באילו מקרים? ובכן, פיצויי פיטורים בעקבות מעבר דירה של עובד הוא אחד מהם

אם ניקח לדוגמה עובד שעבר מרחוב אחד בעיר תל אביב לרחוב אחר בעיר תל אביב, ברור שפיצויי פיטורים יהיו לא רלוונטים עבורו, היות והוא לא יוכל להוכיח קשר סיבתי בין מעבר הדירה לבין ההתפטרות מהעבודה – שתי הדירות, הרי, נמצאות באותה העיר ובמרחק סביר ממקום העבודה.

פיצויי פיטורים בעקבות מעבר דירה של עובד
פיצויי פיטורים בעקבות מעבר דירה של עובד

בדוגמאות אחרות, בהן שינוי מקום המגורים מוביל לחוסר יכולת ממשי של העובד להמשיך ולעבוד במקום העבודה, פיצויי פיטורים הם אפשרות שתונח על השולחן.

 

פיצויי פיטורים בעקבות מעבר דירה של עובד – מתי הם רלוונטיים?

לאור כל המידע הזה, בואו נתחיל לגעת בדוגמאות שבהן פיצויי פיטורים מהסוג הזה הם דבר שצריך לקרות כחוק. במקרה שבו עובד מתפטר ממקום עבודתו בעקבות נישואים לבן זוגו, נישואים שהביאו למעבר דירה במקום מגוריו של בן הזוג, ומקום מגוריו החדש רחוק ממקום מגוריו הקודם לפחות ב- 40 ק"מ – אותו עובד יהיה זכאי לקבלת פיצויי פיטורים.

הקשר בין שירות בצבא קבע לבין פיצויי פיטורים בעקבות מעבר דירה של עובד

מקרה נוסף שבו פיצויי פיטורים בעקבות מעבר דירה של עובד יהיו דבר רלוונטי הוא המקרה הבא: העובד נמצא בזוגיות עם איש קבע בשירות פעיל, שכחלק מהתחייבותו לגוף הצבאי, המשטרתי או בשירות בתי הסוהר נדרש למעבר למקום מגורים הרחוק לפחות 40 ק"מ יותר מהמרחק שבין מקום מגוריו הקודמים לבין מקום העבודה.

 

עובד שהתגרש, עבר דירה ונאלץ להתפטר ממקום עבודתו

פיצויי פיטורים בעקבות מעבר דירה של עובד רלוונטים גם לסיטואציות בהן העובד המתפטר עובר הליך גירושין, שבעקבותיו הוא עבר להתגורר במקום אחר במדינת ישראל, ומקום המגורים נמצא לפחות 40 ק"מ מהמקום הקודם שבו הוא התגורר. פיצויי פיטורים יועברו לעובד רק בתנאי שהעובד המתפטר יתגורר במקום מגוריו החדש למשך זמן של 6 חודשים לפחות.

 

פיצויי פיטורים בעקבות מעבר דירה של עובד – איך זה מתבצע בפועל?

פיצויי פיטורים לא פשוט נופלים על העובד משום מקום, ועל מנת שהעובד יהיה זכאי לקבל אותם ואכן יקבל אותם בפועל – הוא יצטרך לדאוג לבצע שלב אחר שלב את ההליך המקובל בחוק. ראשית, העובד יצטרך להודיע למעסיק שלו על המתרחש, במועד הנהוג בחוק ובכתב.

פרק הזמן שבין קבלת ההודעה על ידי המעסיק ועד ההתפטרות של העובד בפועל, יוקדש למתן הזדמנות למעסיק למצוא לעובד הנוכחי מחליף.

 

ראיות להתפטרות בעקבות מעבר דירה

ההודעה בכתב תכלול ראיות שיקשרו בין התפטרותו של העובד לבין מעבר הדירה. הראיות יוכלו לבוא לידי ביטוי דרך אישור מגורם רשמי שקשו למקום המגורים החדש שבו מתגורר העובד, דרך חוזה שכירות, תו חנייה מחודש, חשבון ארנונה ממקום המגורים החדש ועוד.

 

כיצד עורך דין דיני עבודה עם התמחות בפיצויי פיטורים יכול לסייע?

על מנת לצלוח את הנושא של פיצויי פיטורים בעקבות מעבר דירה של עובד, כדאי להתייעץ תחילה עם עורך דין דיני עבודה עם התמחות ספציפית בפיצויי פיטורים. עורך דין דיני עבודה יוכל לסייע לכם, בין אם אתם המעסיקים ובין אם אתם העובדים, ויבהיר לכם הן את הזכויות המגיעות לכם, והן את הדרך שאותה תצטרכו לעבור על מנת לממשן בפועל.

היות ודיני עבודה הם עולם נרחב ביותר, שנושא עמו לא מעט תתי סעיפים שיכולים לסייע לכם, עורך דין שמכיר את כולם יוכל לתת ערך מוסף, ולהביא למימוש זכויותיכם במלואן.

 

התכנים המובאים להלן אינם בגדר חלופה לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי מעורך דין מוסמך, והם מתפרסמים לידיעה כללית בלבד. המידע בעמוד זה אינו מידע משפטי מחייב, ואין להישען עליו בשום צורה. במקרים בהם נדרש ליווי משפטי בנושא זכויות מעסיקים, זכויות עובדים או בכל נושא אחר, יש לפנות באופן ישיר להתייעצות משפטית מקצועית מול עורך דין המתמחה בדיני עבודה.