תביעת עובד לתשלום פיצויי פיטורים וזכויות נוספות

פיצויי פיטורים הם אחד המושגים המוכרים ביותר בשוק התעסוקה. כל עובד שמתחיל לעבוד במקום עבודה חדש, אמור לדעת מה הזכויות שמגיעות לו על פי חוק, כמו גם החובות הוא מצופה למלא במסגרת תפקידו. ברגע שיחסי המעסיק והעובד מסתיימים, יש לבדוק את נסיבות המקרה ולפיכך להבין האם פיצויי פיטורים הם חלק מהעניין.

בחלק מהמקרים, בין אם בגין פעולות המעסיק ובין אם בגין סיבות אחרות, מתעוררת מחלוקת בין העובד למעסיק באשר לתשלום פיצויי פיטורים וזכויות נוספות, מחלוקת שעלולה להגיע לכדי תביעה. על מנת שתדעו כיצד להתמודד עם תביעת עובד לתשלום פיצויי פיטורים וזכויות נוספות, הכנו לכם כאן מדריך מקיף בנושא.

תביעת עובד לתשלום פיצויי פיטורים – איך מגיעים למצב כזה?

אמנם החוק אמור להיות ברור לכולם, בוודאי למעסיק שגדל עם העסק שלו באמצעות העסקת עובדים נוספים, אך לעיתים לא כך הדבר. לא מעט מעסיקים לא מודעים או בוחרים שלא לקיים את החוק הנוגע לתשלום פיצויי פיטורים, ומעמידים את העובדים שלהם בפני סיטואציה שהאפשרות היחידה להחלץ ממנה היא באמצעות תביעה.

 

לא פיטרתם את העובד? ייתכן ובכל אופן מגיע לו לקבל תשלום פיצויי פיטורים

רבים חושבים שתשלום פיצויי פיטורים מאפיין אך ורק סיטואציות שבהן העובד פוטר על ידי המעסיק, אך חשוב לדעת שיש לא מעט סיטואציות שבהן גם במידה והעובד עצמו הוא זה שהתפטר – הוא יהיה זכאי לקבלת תשלום פיצויי פיטורים.

סיטואציות כמו התפטרות לטובת גיוס לצבא, לטובת התנדבות בשירות לאומי, התפטרות בעקבות מצב בריאותי של העובד או של מי מבני משפחתו, וכיוצא באלו, הן סיטואציות שבעקבותיהן הזכאות לתשלום פיצויי פיטורים תעלה על הפרק.

 

פיטרתם את העובד? תאלצו להעביר לו תשלום פיצויי פיטורים

במקרה בו אתם, בתור מעסיקים, הייתם אחראיים להפסקת עבודתו שלו העובד בחברתכם – תשלום פיצויי פיטורים מהווה חלק בלתי נפרד מהתמונה. הליך השימוע שערכתם לעובד ולאחריו הפיטורים, צריכים להוביל בסופו של דבר לסיום ההעסקה של העובד ותשלום פיצויי פיטורים. לא שילמתם? כאן בדיוק תביעת עובד לתשלום פיצויי פיטורים וזכויות נוספות הופכת רלוונטית. 

תביעת עובד לתשלום פיצויי פיטורים וזכויות נוספות
תביעת עובד לתשלום פיצויי פיטורים וזכויות נוספות

תביעת עובד לתשלום פיצויי פיטורים – ככה זה מתחיל

תביעת עובד לתשלום פיצויי פיטורים היא תביעה שיכולה להתבצע באופן עצמאי. מילוי טופס 705 המיועד לפתיחת תביעת עובד לתשלום פיצויי פיטורים הוא פשוט וקל גם לכשעצמו, כך שמצב העובד התובע – ניתן להתמודד איתו גם באופן עצמאי וללא ייצוג מטעם עורך דין דיני עבודה. עם זאת, למותר לציין כי ליווי מטעם עורך דין מתחום דיני העבודה, בהחלט עשוי להפוך את התהליך להרבה יותר פשוט, יעיל ומהיר.

יתרונות של תביעת עובד לתשלום פיצויי פיטורים בעזרת עורך דין דיני עבודה

אז למה בכל אופן כדאי להיוועץ בעורך דין דיני עבודה? ובכן, ככל שמכניסים את הראש עמוק יותר לתוך מימיו של תחום המשפטים, כך יש צורך בידיעת החוקים על בוריים. תביעת עובד לתשלום פיצויי פיטורים עלולה להוביל לכדי הסתעפויות, הליכים משפטיים וסיטואציות נוספות, ולכן ליווי מטעם עורך דין דיני עבודה יכול להפוך את כל אלו לברי פתרונות פשוטים וזמינים.

 

דברים שכדאי לדעת לפני הגשת תביעת עובד לתשלום פיצויי פיטורים

אז רגע לפני שאתם, בתור עובדים שפוטרו, מגישים תביעה כנגד מעסיקכם לשעבר, חשוב להבין איך התהליך מתנהל. ראשית, חשוב לוודא כי עבדתם אצל המעסיק הנוכחי במשך לפחות שנה אחת רצופה. עובדים שפוטרו מבלי שהשלימו שנת עבודה אחת, לא יהיו רשאים להגיש תביעת עובד לתשלום פיצויי פיטורים.

 

תביעת עובד לתשלום פיצויי פיטורים וזכויות נוספות – באילו מקרים החוק עומד לצד העובד?

במידה ואכן לא שולמו לכם פיצויי פיטורים על אף שאלו הגיעו לכם, אתם רשאים ליזום הליך משפטי כנגד המעסיק שלכם. ראשית, דעו עבור אילו סעיפים אתם מגישים את התביעה: הליך פיטורים שלא כחוק שהוביל גם לאי תשלום פיצויי פיטורים, תשלום פיצויי פיטורים שהתרחש במסגרת זמן שחורגת ממסגרת הזמן החוקית, או התחמקות המעביד מתשלום פיצויי פיטורים בגין סיבות אחרות.

ברגע שכל אלו יהיו ידועים ושקופים לכם, תוכלו להתקדם אל עבר פתיחת התביעה.

 

מהו חלון הזמן להגשת תביעת עובד לתשלום פיצויי פיטורים?

על מנת שלתביעת עובד לתשלום פיצויי פיטורים תהיה משמעות בפן המשפטי, חשוב להקפיד על מועד ההגשה שלה. הגשת תביעת עובד לתשלום פיצויי פיטורים אפשרית למשך עד 7 שנים מרגע סיום יחסי ההעסקה בין העובד למעסיק, וכמובן שככל שתגישו את התביעה מוקדם יותר – כך הסיכוי שלכם להשיג את מבוקשכם, יהיה גדול יותר.

 

תביעת עובד לתשלום פיצויי פיטורים מגישים באמצעות עורך דין דיני עבודה בלבד

אם ברצונכם לשפר את סיכויה של תביעת הפיצויים שלכם להתקבל, ואתם חפצים בסיום ההליך המשפטי של תביעת עובד לתשלום פיצויי פיטורים כאשר ידכם על העליונה, כדאי מאוד להיעזר בשירותיו של עורך דין דיני עבודה שמתמחה באופן ספציפי בתביעות פיצויי פיטורין.

כך תוכלו להבטיח לעצמכם סיוע מגורם שמכיר את דיני העבודה מלפני ולפנים, ויוכל להתמודד עם כל מכשול שעלול להתעורר בתהליך הגשת התביעה כנגד המעסיק לשעבר. גם מעסיקים המתמודדים עם תביעת עובדים לשעבר הנוגעת לתשלום פיצויי פיטורים וזכויות נוספות, יגלו כי בכוחו של עורך דין דיני עבודה להפוך את ההליך המשפטי לקצר, יעיל ופשוט יותר.

התכנים המובאים להלן אינם בגדר חלופה לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי מעורך דין מוסמך, והם מתפרסמים לידיעה כללית בלבד. המידע בעמוד זה אינו מידע משפטי מחייב, ואין להישען עליו בשום צורה. במקרים בהם נדרש ליווי משפטי בנושא זכויות מעסיקים, זכויות עובדים או בכל נושא אחר, יש לפנות באופן ישיר להתייעצות משפטית מקצועית מול עורך דין המתמחה בדיני עבודה.